El BNG de Cambados presenta una moción para “reconocer o dereito a decidir” sobre la monarquía

355ac2f8db074739beb9933f97535661El pasado 2 de junio conocemos la noticia de la abdicación del jefe del Estado español, el rey Juan Carlos I, y la propuesta de continuidad del  régimen monárquico que padecemos. La monarquía es un régimen incompatible con un sistema democrático, un régimen “vitalicio” y “hereditario” estabelecido “por la gracia de Dios” y que supuso, en el caso español, la continuidad con el franquismo. Por otra parte, existe en estos momentos una pensión desafección la una monarquía inmersa en escándalos de corrupción, con prácticas profundamente antidemocráticas y que dejan en evidencia su papel de simples vividores la cuesta de la ciudadanía.

El Bng de Cambados insta a la Xunta de Galicia a que demande del Gobierno del Estado español el inicio de un proceso donde las naciones sean el referente político, para garantizar el derecho de autodeterminación de los pueblos que conforman el Estado español reconociendo nuestro derecho a decidir.

“Estamos a asistir a unha operación de cosmética para salvar o réxime, sabedor de estar sendo cuestionado pola inmensa maioría da poboación que non se identifica nin se sente representado pola familia real. Nesta conxuntura, ao BNG non lle vale unha simples mudanza de caras que dean continuidade ao réxime unitario e centralista deseñado na Transición e perpetúen a monarquía como símbolo e garante desa unidade.  O que a cidadanía galega precisa é  liberdade e capacidade para decidir. E nese espazo verdadeiramente democrático, onde se garanta o dereito de autodeterminación dos pobos, non ten cabida ningún rei. Por todo isto, xulgamos importante que se inicie un proceso consituínte, baseado na soberanía dos pobos, onde Galiza sexa referente político.

Nos últimos anos asistimos a un proceso de recentralización política que mingua, aínda máis, a capacidade da Galiza para decidir sobre si mesma, sobre os seus sectores produtivos, sobre o seu futuro. E isto, en medio dunha non menos profunda crise do sistema político español, que atinxe todas as institucións que o conforman, nomeadamente a monarquía. Foi esta mesma monarquía a que veu funcionando como principal elemento simbólico dun sistema político que nos nega como nación e que impide o noso libre desenvolvemento como pobo” dice el BNG de la localidad en una nota de prensa.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s